WEKO3
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〈論文〉ビジネスゲームの特徴分析について-LISRELモデルの利用-
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名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AA1196034X-20040425-0189.pdf (1.2 MB)
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|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2013-09-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈論文〉ビジネスゲームの特徴分析について-LISRELモデルの利用- | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
その他のタイトル | 〈Articles〉Analysis of Business Game by Using LISREL Model | |||||
著者 |
羽藤, 憲一
× 羽藤, 憲一 |
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言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題 | シミュレーション&ゲーミング, ビジネスゲーム, LISREL Model | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者(英) | ||||||
en | ||||||
Hato, Kenichi | ||||||
著者 所属 | ||||||
近畿大学経営学部; 助教授 | ||||||
著者所属(翻訳) | ||||||
Kinki University | ||||||
版 | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学経済学会 | |||||
書誌情報 |
生駒経済論叢 en : Ikoma Journal of Economics 巻 6, 号 1, p. 189-197, 発行日 2004-04-01 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13488686 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | [概要] 本研究では, ビジネスゲームの特徴を把握する方法としてLISRELモデルを提案し, モデルにどのような潜在的要素が影響しているのかを分析することで, その適用可能性を示すのが目的である。これまで, 多くの分野にビジネスゲームが適用され, その教育効果は報告されてきたが, モデル自体の特徴を分析した報告例は少ない。 本報告では, 近畿大学の学生を対象に実施した授業データを利用して分析している。 [Abstract] This paper provides the possibility of applying the LISREL Model as a method for grasping the characteristics of the Business Game model. A great number of studies have been devoted to the educational effectiveness of the Business Game. However, the characteristics of the model have not been analyzed. It is difficult for teachers to build or improve the model. In particular, its characteristics must be thoroughly understood so that it can adhere as closely as possible to its assumed educational purpose. The effectiveness of the LISREL Model is confirmed by the analysis using the data of "Kindai Management Game". | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |